Frankel Leó 2011.05.03. 00:19

körúti "#"

 Ma többször felmerül a kérdés, hogy keresztezhető-e a Margit körút, a Frankel Leó utca vonalában villamossal. 

Nos a Pro Urbe Kft. 2009-ben elkészített egy szimulációt evvel kapcsolatban. A szimuláció alapját valós forgalmi adatok képzik. 
Tekintsétek meg a szimulációról készült videót!
 
 
Nos, szerinted lehetséges?!

A bejegyzés trackback címe:

https://fonodunk.blog.hu/api/trackback/id/tr322873286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 09:56:03

A kereszt elméletben lehetséges, a gyakorlatban azonban lemaradt a szimulációról a Margit krt lokális gyalogosforgalma.

Egy másik dolog: Miért kell a Török utcai ágnak is a Frankel Leó útvonalon haladnia? Miért nem mehet a Török utcában? Ott a vágány!

horvathluigi 2011.05.03. 13:01:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Már lassan 1 éve járok az említett útvonalon, és várom a 4-6-os villamost a budai hídfőnél. A Margit körúton szinte nincs gyalogos forgalom (kevesen élvezik a szmogot a 2méterre dübörgő autócsorda hangjával), csak keresztirányú. Ami minimális van, az pedig lámpa nélkül is megoldható, mivel az aluljáró jobb és balfelén nincs autóforgalom. Szóval szerintem ez a legkevesebb...

horvathluigi 2011.05.03. 13:04:28

Hajrá srácok (vagy lányok :)! Veletek vagyok! Nagyon jó az elgondolás, csak pozitív oldala van és békén hagyjátok a neuralgikus Margit hídi átvezetést! Ügyes, nagyon ügyes!
Ha kell tünteni mellette, +1 fő :)

Ui.: A negatív kommenteket először mindig mérlegeljétek, mielőtt komolyan veszitek. :)

feketekefe 2011.05.03. 16:45:08

Ma megneztem a Frankel Leo es Margit krt
keresztezodeseben levo aluljarot, az tenyleg tok jo otlet hogy ott menjen at
a villamos. Szerintem az "en otletem"
hogy a HEV sinen menjen meg jobb,
mert egyszerubb, gyorsabb es helytakarekos. De ez is ezerszer jobb mint a Margit hid alatt vezetni. Remelem,
egyszer megvalosul valamelyik!

Frankel Leó 2011.05.03. 16:47:16

@horvathluigi: Szia köszönjük a támogatást :) Gondolom lakhelyed miatt, leginkább a buszokkal jársz, de szólj ha tévedek. Egyébként a projekt egyik nagy indoklása valóban az, észak Buda és dél Buda között hány átszállás szükségeltetik? Szívesen veszünk tapasztalatokat, a mostani helyzetről. Volt nálatok lakossággal egyeztetés? A kérdés mindenkinek szól. Aki környékbeli lakos.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 20:10:14

@horvathluigi: Match, Bécsi szelet vendéglő, Gyógyszertár, Hentes (Tul. Klencsák), OTP, K&H Bank, Posta, Budapest Bank. Ez nem a teljes listája a Duna és a Török utca között található dolgoknak.

Ez mind olyan hely, ami nem generál forgalmat. A nagyanyám meg anyahajó volt.

Lemaradt a 8-10-ben található magánorvosi rendelő (3 db!), a Frankel Leóban működő városrendészeti és a szabálysértési valamint a gyámügyi csoport. Az Irgalmas Rend kórháza (volt ORFI)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 20:12:43

@horvathluigi:
"Ami minimális van, az pedig lámpa nélkül is megoldható,"

Ha nem megy arra másik villamos, akkor igen, mert most is úgy megy. Amikor viszont a tömeg átszédeleg a Margit krt-on, akkor nem hiányzik tőle 1 méterre egy villamos, ami velük párhuzamosan megy.

Jelentem több mint 30 éve járok arra minden nap többször.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 20:14:13

@feketekefe:
Aluljáró
" az tenyleg tok jo otlet hogy ott menjen at"

Kivitelezhetetlen a megépítése. Közművek, és a lejtés miatt.

feketekefe 2011.05.04. 02:42:20

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Kivitelezhetetlen a megépítése. Közművek, és a lejtés miatt."

Hogyhogy? A 21. szazadban nem tudnak a lepcso helyett lejtot epiteni es a kozmuveket kicsit
arrebb mozditani? Na ne! Egyedul a csatorna az, amit nem lehet siman fel meterrel lejjebb rakni, hanem bele kell tenni egy kis kanyart. En vallalnam hogy megtervezem...

Frankel Leó 2011.05.04. 03:03:36

@feketekefe: Nem hiszem, hogy lehetetlen. De ott vannak a Karl által említett LÉGO pincék, vagy alagútak stb. Nem beszélve, hogy ha Fővámtéri hasonló létesítményt megnézed, eléggé hangos. Nem szép ha egy utcából ilyen krátert csinálnak, és iszonyú drága lenne a közművek miatt. De nem hiszem, hogy lehetetlen. Pénz meg nincs abban kell gondolkozni, hogy legyen a legolcsóbb.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.04. 18:26:41

Villamos pálya lejtése?
Szükséges belmagasság az aluljáróban?
Védtávolság a Margit krt széle és az aluljáró széle között?

Ezekből kiszámítható, hol kell elkezdeni lejteni az aluljárót.

1890 táján épült épületek hogy bírják majd, hogy alapjuk mellől elvesszük a földet, esetleg jön közben egy tavalyi eső?

Az elkészült aluljáróból a csapadékvizet hova tesszük? Majd szivattyúzunk minden esőben?

Amikor elkezdjük a rámpát építeni, honnan vonulunk fel? Esetleg ki biztosítja, hogy a lakók az építkezés alatt ne koncolják fel a légkalapácsos embert?

Hova és hogyan tesszük el a közműveket, amik a rámpának útban lennének? (Jelenleg a páros oldalon fut a gáz-főnyomó, ami minden páratlan bekötésnél keresztezi az utcát, és nem minden bekötés pontos a közműtérképen, Még a Matáv fényoptikai főkábelt is át kellene helyezni)

Magyarországon ma 5 különféle közműcég tudná-e hatékonyan a rájuk háruló szükséges közműáthelyezéseket elvégeztetni?

Az átalakítással tarthatóak-e a szükséges védtávolságok közmű és közmű között?

Ha lesz rámpa, akkor a Margit krt 2-6 közé hogy jut el az áru, amit most mind a Frankel zsákutcából kocsiznak be? Jó lesz-e ha emiatt mindenki a Margit krt-on áll meg rakodni? Te esetleg elkulizod a 200 kg húst naponta a hentesig?

Ha lesz rámpa, akkor a Frankel Leó lakosai hogyan fognak pl költözködni? Ki fogja két saroknyit cipelni a zongorát?

Ha aluljáróban megy a villamos, akkor hol lesz a megálló?

Megannyi érdekes kérdés, és biztos van még.

Frankel Leó 2011.05.04. 19:01:39

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szia, abszolút egyetértek veled. Ha figyeltél észrevehetted, hogy én se támogatom ezt a süllyesztést a Frankelban. Ha sétálóutca lenne az utcából akkor kialakíthatok öblök, kisebb részek, ahol ilyen speciális esetekben meglehessen állni, úgy hogy a villamos forgalmat ne zavarják. Például mentő, költöztetők, szállítók. Nem lehet úgy lenyomni az ott élők torkán valamit, hogy gyakorlatilag a villamost kapják érte cserébe csak. Azért az utcátoknak jót tenne, ha sétáló lenne, több kávézó lehetne nagyobb teraszokkal. Élettel térrel.

horvathluigi 2011.05.04. 22:50:22

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az első blokk valóban nagy forgalom, de mint írtam, ez jellemzően keresztirányú a körúttal, nem párhuzamos. A második blokk, 8-10-ben található helyek forgalmáról nem tudok semmit...

horvathluigi 2011.05.04. 22:54:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Abszolút igazad van, a közeli párhuzamos villamos nem nyerő, de gondolom ez megoldható valahogy...

Kurvasok Villamos 2011.05.05. 16:06:38

Szerintem igen. Csak az a baj, hogy nem akarásnak nyögés a vége, és lophatás nélkül sose lesz fönt akarás. De legalább itt lent legyen... én akarok villamost.

.PLACI. 2011.05.05. 16:50:13

Ajjj, a kedves ProUrbe cég nem vett figyelembe egy elég fontos dolgot a szimuláció alkotása közben...
Nem állítom, de lehet, nem fog beférni ebbe a zöldidőbe a Széll tér felől érkező villamos, egyik irányban sem, de lehet, hogy mégis. Kérdés, mit ábrázolták a valóságtól eltérően a videóban? Nos? :)
süti beállítások módosítása