2011.05.03. 00:19
körúti "#"
Ma többször felmerül a kérdés, hogy keresztezhető-e a Margit körút, a Frankel Leó utca vonalában villamossal.
Nos a Pro Urbe Kft. 2009-ben elkészített egy szimulációt evvel kapcsolatban. A szimuláció alapját valós forgalmi adatok képzik.
Tekintsétek meg a szimulációról készült videót!
A bejegyzés trackback címe:
https://fonodunk.blog.hu/api/trackback/id/tr422873286
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 09:56:03
A kereszt elméletben lehetséges, a gyakorlatban azonban lemaradt a szimulációról a Margit krt lokális gyalogosforgalma.
Egy másik dolog: Miért kell a Török utcai ágnak is a Frankel Leó útvonalon haladnia? Miért nem mehet a Török utcában? Ott a vágány!
Egy másik dolog: Miért kell a Török utcai ágnak is a Frankel Leó útvonalon haladnia? Miért nem mehet a Török utcában? Ott a vágány!
horvathluigi 2011.05.03. 13:01:51
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Már lassan 1 éve járok az említett útvonalon, és várom a 4-6-os villamost a budai hídfőnél. A Margit körúton szinte nincs gyalogos forgalom (kevesen élvezik a szmogot a 2méterre dübörgő autócsorda hangjával), csak keresztirányú. Ami minimális van, az pedig lámpa nélkül is megoldható, mivel az aluljáró jobb és balfelén nincs autóforgalom. Szóval szerintem ez a legkevesebb...
horvathluigi 2011.05.03. 13:04:28
Hajrá srácok (vagy lányok :)! Veletek vagyok! Nagyon jó az elgondolás, csak pozitív oldala van és békén hagyjátok a neuralgikus Margit hídi átvezetést! Ügyes, nagyon ügyes!
Ha kell tünteni mellette, +1 fő :)
Ui.: A negatív kommenteket először mindig mérlegeljétek, mielőtt komolyan veszitek. :)
Ha kell tünteni mellette, +1 fő :)
Ui.: A negatív kommenteket először mindig mérlegeljétek, mielőtt komolyan veszitek. :)
feketekefe 2011.05.03. 16:45:08
Ma megneztem a Frankel Leo es Margit krt
keresztezodeseben levo aluljarot, az tenyleg tok jo otlet hogy ott menjen at
a villamos. Szerintem az "en otletem"
hogy a HEV sinen menjen meg jobb,
mert egyszerubb, gyorsabb es helytakarekos. De ez is ezerszer jobb mint a Margit hid alatt vezetni. Remelem,
egyszer megvalosul valamelyik!
keresztezodeseben levo aluljarot, az tenyleg tok jo otlet hogy ott menjen at
a villamos. Szerintem az "en otletem"
hogy a HEV sinen menjen meg jobb,
mert egyszerubb, gyorsabb es helytakarekos. De ez is ezerszer jobb mint a Margit hid alatt vezetni. Remelem,
egyszer megvalosul valamelyik!
Frankel Leó 2011.05.03. 16:47:16
@horvathluigi: Szia köszönjük a támogatást :) Gondolom lakhelyed miatt, leginkább a buszokkal jársz, de szólj ha tévedek. Egyébként a projekt egyik nagy indoklása valóban az, észak Buda és dél Buda között hány átszállás szükségeltetik? Szívesen veszünk tapasztalatokat, a mostani helyzetről. Volt nálatok lakossággal egyeztetés? A kérdés mindenkinek szól. Aki környékbeli lakos.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 20:10:14
@horvathluigi: Match, Bécsi szelet vendéglő, Gyógyszertár, Hentes (Tul. Klencsák), OTP, K&H Bank, Posta, Budapest Bank. Ez nem a teljes listája a Duna és a Török utca között található dolgoknak.
Ez mind olyan hely, ami nem generál forgalmat. A nagyanyám meg anyahajó volt.
Lemaradt a 8-10-ben található magánorvosi rendelő (3 db!), a Frankel Leóban működő városrendészeti és a szabálysértési valamint a gyámügyi csoport. Az Irgalmas Rend kórháza (volt ORFI)
Ez mind olyan hely, ami nem generál forgalmat. A nagyanyám meg anyahajó volt.
Lemaradt a 8-10-ben található magánorvosi rendelő (3 db!), a Frankel Leóban működő városrendészeti és a szabálysértési valamint a gyámügyi csoport. Az Irgalmas Rend kórháza (volt ORFI)
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 20:12:43
@horvathluigi:
"Ami minimális van, az pedig lámpa nélkül is megoldható,"
Ha nem megy arra másik villamos, akkor igen, mert most is úgy megy. Amikor viszont a tömeg átszédeleg a Margit krt-on, akkor nem hiányzik tőle 1 méterre egy villamos, ami velük párhuzamosan megy.
Jelentem több mint 30 éve járok arra minden nap többször.
"Ami minimális van, az pedig lámpa nélkül is megoldható,"
Ha nem megy arra másik villamos, akkor igen, mert most is úgy megy. Amikor viszont a tömeg átszédeleg a Margit krt-on, akkor nem hiányzik tőle 1 méterre egy villamos, ami velük párhuzamosan megy.
Jelentem több mint 30 éve járok arra minden nap többször.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 20:14:13
@feketekefe:
Aluljáró
" az tenyleg tok jo otlet hogy ott menjen at"
Kivitelezhetetlen a megépítése. Közművek, és a lejtés miatt.
Aluljáró
" az tenyleg tok jo otlet hogy ott menjen at"
Kivitelezhetetlen a megépítése. Közművek, és a lejtés miatt.
feketekefe 2011.05.04. 02:42:20
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Kivitelezhetetlen a megépítése. Közművek, és a lejtés miatt."
Hogyhogy? A 21. szazadban nem tudnak a lepcso helyett lejtot epiteni es a kozmuveket kicsit
arrebb mozditani? Na ne! Egyedul a csatorna az, amit nem lehet siman fel meterrel lejjebb rakni, hanem bele kell tenni egy kis kanyart. En vallalnam hogy megtervezem...
"Kivitelezhetetlen a megépítése. Közművek, és a lejtés miatt."
Hogyhogy? A 21. szazadban nem tudnak a lepcso helyett lejtot epiteni es a kozmuveket kicsit
arrebb mozditani? Na ne! Egyedul a csatorna az, amit nem lehet siman fel meterrel lejjebb rakni, hanem bele kell tenni egy kis kanyart. En vallalnam hogy megtervezem...
Frankel Leó 2011.05.04. 03:03:36
@feketekefe: Nem hiszem, hogy lehetetlen. De ott vannak a Karl által említett LÉGO pincék, vagy alagútak stb. Nem beszélve, hogy ha Fővámtéri hasonló létesítményt megnézed, eléggé hangos. Nem szép ha egy utcából ilyen krátert csinálnak, és iszonyú drága lenne a közművek miatt. De nem hiszem, hogy lehetetlen. Pénz meg nincs abban kell gondolkozni, hogy legyen a legolcsóbb.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.04. 18:26:41
Villamos pálya lejtése?
Szükséges belmagasság az aluljáróban?
Védtávolság a Margit krt széle és az aluljáró széle között?
Ezekből kiszámítható, hol kell elkezdeni lejteni az aluljárót.
1890 táján épült épületek hogy bírják majd, hogy alapjuk mellől elvesszük a földet, esetleg jön közben egy tavalyi eső?
Az elkészült aluljáróból a csapadékvizet hova tesszük? Majd szivattyúzunk minden esőben?
Amikor elkezdjük a rámpát építeni, honnan vonulunk fel? Esetleg ki biztosítja, hogy a lakók az építkezés alatt ne koncolják fel a légkalapácsos embert?
Hova és hogyan tesszük el a közműveket, amik a rámpának útban lennének? (Jelenleg a páros oldalon fut a gáz-főnyomó, ami minden páratlan bekötésnél keresztezi az utcát, és nem minden bekötés pontos a közműtérképen, Még a Matáv fényoptikai főkábelt is át kellene helyezni)
Magyarországon ma 5 különféle közműcég tudná-e hatékonyan a rájuk háruló szükséges közműáthelyezéseket elvégeztetni?
Az átalakítással tarthatóak-e a szükséges védtávolságok közmű és közmű között?
Ha lesz rámpa, akkor a Margit krt 2-6 közé hogy jut el az áru, amit most mind a Frankel zsákutcából kocsiznak be? Jó lesz-e ha emiatt mindenki a Margit krt-on áll meg rakodni? Te esetleg elkulizod a 200 kg húst naponta a hentesig?
Ha lesz rámpa, akkor a Frankel Leó lakosai hogyan fognak pl költözködni? Ki fogja két saroknyit cipelni a zongorát?
Ha aluljáróban megy a villamos, akkor hol lesz a megálló?
Megannyi érdekes kérdés, és biztos van még.
Szükséges belmagasság az aluljáróban?
Védtávolság a Margit krt széle és az aluljáró széle között?
Ezekből kiszámítható, hol kell elkezdeni lejteni az aluljárót.
1890 táján épült épületek hogy bírják majd, hogy alapjuk mellől elvesszük a földet, esetleg jön közben egy tavalyi eső?
Az elkészült aluljáróból a csapadékvizet hova tesszük? Majd szivattyúzunk minden esőben?
Amikor elkezdjük a rámpát építeni, honnan vonulunk fel? Esetleg ki biztosítja, hogy a lakók az építkezés alatt ne koncolják fel a légkalapácsos embert?
Hova és hogyan tesszük el a közműveket, amik a rámpának útban lennének? (Jelenleg a páros oldalon fut a gáz-főnyomó, ami minden páratlan bekötésnél keresztezi az utcát, és nem minden bekötés pontos a közműtérképen, Még a Matáv fényoptikai főkábelt is át kellene helyezni)
Magyarországon ma 5 különféle közműcég tudná-e hatékonyan a rájuk háruló szükséges közműáthelyezéseket elvégeztetni?
Az átalakítással tarthatóak-e a szükséges védtávolságok közmű és közmű között?
Ha lesz rámpa, akkor a Margit krt 2-6 közé hogy jut el az áru, amit most mind a Frankel zsákutcából kocsiznak be? Jó lesz-e ha emiatt mindenki a Margit krt-on áll meg rakodni? Te esetleg elkulizod a 200 kg húst naponta a hentesig?
Ha lesz rámpa, akkor a Frankel Leó lakosai hogyan fognak pl költözködni? Ki fogja két saroknyit cipelni a zongorát?
Ha aluljáróban megy a villamos, akkor hol lesz a megálló?
Megannyi érdekes kérdés, és biztos van még.
Frankel Leó 2011.05.04. 19:01:39
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szia, abszolút egyetértek veled. Ha figyeltél észrevehetted, hogy én se támogatom ezt a süllyesztést a Frankelban. Ha sétálóutca lenne az utcából akkor kialakíthatok öblök, kisebb részek, ahol ilyen speciális esetekben meglehessen állni, úgy hogy a villamos forgalmat ne zavarják. Például mentő, költöztetők, szállítók. Nem lehet úgy lenyomni az ott élők torkán valamit, hogy gyakorlatilag a villamost kapják érte cserébe csak. Azért az utcátoknak jót tenne, ha sétáló lenne, több kávézó lehetne nagyobb teraszokkal. Élettel térrel.
horvathluigi 2011.05.04. 22:50:22
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az első blokk valóban nagy forgalom, de mint írtam, ez jellemzően keresztirányú a körúttal, nem párhuzamos. A második blokk, 8-10-ben található helyek forgalmáról nem tudok semmit...
horvathluigi 2011.05.04. 22:54:34
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Abszolút igazad van, a közeli párhuzamos villamos nem nyerő, de gondolom ez megoldható valahogy...
Kurvasok Villamos 2011.05.05. 16:06:38
Szerintem igen. Csak az a baj, hogy nem akarásnak nyögés a vége, és lophatás nélkül sose lesz fönt akarás. De legalább itt lent legyen... én akarok villamost.
.PLACI. 2011.05.05. 16:50:13
Ajjj, a kedves ProUrbe cég nem vett figyelembe egy elég fontos dolgot a szimuláció alkotása közben...
Nem állítom, de lehet, nem fog beférni ebbe a zöldidőbe a Széll tér felől érkező villamos, egyik irányban sem, de lehet, hogy mégis. Kérdés, mit ábrázolták a valóságtól eltérően a videóban? Nos? :)
Nem állítom, de lehet, nem fog beférni ebbe a zöldidőbe a Széll tér felől érkező villamos, egyik irányban sem, de lehet, hogy mégis. Kérdés, mit ábrázolták a valóságtól eltérően a videóban? Nos? :)